Höjden av otur?

Imorse hade jag för lite tid att göra för många saker. Eller rättare sagt: jag hade för lite tid för att chilla på samma sätt som jag brukar på mornarna. Kommer därför inte ut förrän lite senare än vad jag hade tänkt från början.
Lufttomt i bakdäcket på cykeln.
Ingen luftpump vid biblioteket.
Chefen svarar inte i telefon (skulle berätta att jag befarar jag blir sen).
Går till nästa pump (5-7 min gång) och pumpar.
Cyklar som fan (30 minuter på mig innan jag ska köra iväg).
Svart katt springer över (cykel)vägen.
Kommer fram , och svettas som en gris (färden tog ca 12 min!!!).
Tar bilen och kör iväg.
Tvingas stå på ett gäng A-brunnar (fånigt, men jag jobbar på det!).
Råkar äta lite glass (oh, vad synd!).
Blir sakta men säkert allt mer sen.
Störtregn (som tunnades ut efter ca 5-10 min).
Färdigjobbad, och kommer fram till cykeln - återigen luftlös.
Hittar ingen cykelpump på jobbet.
Går hem.
Kör över huvudet på en snigel så hjärna (med mera) smetas ut på vägen.
Tar vägen förbi maxi, för att köpa cykellagningskit och toapapper (som jag glömde igår).
Inser att jag inte har någon plånbok med mig.
Vandrar vidare hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback