Varför får inte jag några paket?!

Födelsedagsbarnet fick, som sig bör, presenter. Sådant uppskattas inte alltid av syskon, eftersom de också väldigt gärna vill öppna paket.

Mitt i födelsedagsfikat påkallar mittenbarnet uppmärksamheten. Ett tal skulle hållas.
"När jag fyllde år fick * & * paket. Men nu när * fyller år fick inte jag så mycket paket. Varför får inte jag några paket?"
Och plötsligt rann bägaren över. Det var inte kul att vara fyra år och inte få lika många presenter som sjuåringen. Tårarna sprutade, och tröstande kramar erbjöds.

F hoppar upp från sin stol och springer in (vi satt ute på verandan) men är snabbt tillbaka igen.
"Titta vad jag har! Vi måste ha missat det!"
Ett paket. Barnet öppnar, och däri låg en liten teservis i porslin, med små blommor på.

UNDERBART! Det var det bästa och finaste barnet någonsin skådat. Genast skulle alla få kaffe, te, saft och ja allt möjligt som man kunde tänkas vilja ha och dricka ur i de små kopparna.

Under resten av kvällen och även dagen efter skröt barnet om vilken vacker och fin och bra present som hon fått. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback