Frida & djuren, del 2

På sistone har det mest varit söta djur som är intresserade av att bli påkörda utav mig. Med söta djur menar jag följande lilla skara:
  • Ekorre
  • Bebiskanin
  • Mus
Söta djur är alltså inte grävlingar, vanliga kaniner/harar, morkullor, insekter, rådjur och älgar (som även de är självmordsbenägna så snart jag är ute på vägarna).

Ang. bebiskanin: det var en skitliten kanin som var supergullig - så jag bara antar att det var en bebiskanin.

Jag har fortfarande hur som helst inte kört över något djur (bortsett från redan tillknölade roadkills). För en ryggradslös best (läs: mördarsnigel) räknas inte.




Bild lånad från:
http://www.kalixbandy.com/natur/djurochnatur/ekorre.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback