En efterlängtad dag

Jag fick ledigt idag (ska jobba imorgon istället). Så jag satt i Kalmarsundsparken i fyra timmar. Nu ser det ut som att jag har på mig bikini konstant (hint: solbränd).

I onsdags ville jag inte jobba alls. Har inte varit särskilt arbetsmotiverad under veckan. Tur jag hade ett kul arbetspass igår (fick åka lite båt och softa i solen!). Behövde lite ledigt, så man kan väl säga att det var tur att bilen inte fungerade som den skulle idag (vilket var anledningen till att dagens arbete blev uppskjutet tills imorgon). Och dessutom fick jag veta av Klara (som joinade mig i solen) att vädret skulle vända imorgon, och börja bli tråkigt igen. WOHO! Jag knep sista soltimmarna!

Efter timmar av stekande (och lite plugg) tog jag mig hem. Slöade ett slag, men ryckte upp mig och cyklade bort till Giraffen. Gick in till Lindex för att fråga om väskan jag dumt nog inte köpte (i juni?), den fanns förstås inte kvar. Nåväl. Skulle köpa fil, bananer och toapapper. Det var det viktigaste. Sen tänkte jag storhandla lite rent allmänna grejer, så jag har mat hemma. När jag börjar trampa iväg från Maxi, med en tung och fullproppad rycksäck på ryggen och en frysväska i cykelkorgen inser jag till min fasa att jag glömde toapappret. (Ursäkta, men jag har ingen roligare historia att berätta idag än såhär!) Lagen om alltings jävlighet: jag glömde det viktigaste.

Införskaffade mig en stavmixer. Drack banan&blåbärsmilkshake, käkade mackor med skagenröra&grönsaker och tittade på en film.

Jag älskar att inte jobba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback