Det luktar inte hallon inne på toan

Jag får kräkattacker varje gång jag går in i mitt hygienrum. (Vad fasen kallar man ett badrum utan badkar med med dusch? Duschrum associerar jag till en lokal med ett flertal duschar á la skoljumpa och "att gå in i toaletten" låter ju även det en smula fel!) Kanske det är att ta i, men jag är förbaskat trött på doften.

För ja; det handlar om en doft! Inget bajs här inte (det hade varit odör). Nä, det är duschcreme utav märket Axe. Alla som känner till Axe (vilket jag antar alla gör) vet att Axe luktar väldigt mycket. Och jag misstänker att Ingo dränkte in hela mitt duschdraperi med krämen, och istället för att tvätta bort den kräm han använt vid själva duschningen med vatten, så torkade han av skummet direkt på handduken. För duschcremen står inte längre i detta rum. Och badrumsfönstret/toafönstret/duschfönstret/hygienrumsfönstret har stått öppet ett antal timmar sedan han duschade (nu stängt).

Och för varje gång jag går in där nu blir jag mer och mer trött på lukten, så nu börjar jag nästan känna ett desperat sug efter att tvätta alla textilier i berört rum och torka rent väggarna vid duschen. För det borde ju hjälpa. Och skulle det inte göra någon skillnad, ja då skriver jag ett klagobrev till Axe och ber om kompensation för själsligt lidande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback