Obehagsdrömmar, igen

När jag skrev tentan (som jag för övrigt fick högsta betyg på) vaknade jag upp ur en mardröm. Hela förmiddagen var förstörd. Nu har det hänt samma sak, fast med en annan dröm.

Jag hade inte koll på situationen.
Vid ett tillfälle försökte jag ta kontroll över den, vilket bara resulterade i att ett par ungjävlar ändå snodde våra glassar (hey, jag har inte kommit till det jobbigaste än!).
Nästa gång hade jag inte kontroll någonstans. Jag fick inte ens hälla upp vatten själv, eller fylla på mitt glas med nytt vatten. Och framförallt: jag blev jagad. Den varelse som letade efter mig visste ju självklart var jag var trots att jag var hur tyst som helst när jag öppnade och stängde dörrar. Och det var mitt i denna panik - var skulle jag gömma mig?! - som jag vaknade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback