Nu blev du tyst!

J: Hej Frida!
F: Hej...
J: [kallprat]
F: [berättar om exjobbet]
J: Jaha. Men vad är det för fraktioner som slängs i brännbart då? Mycket spännband och sånt?
F: Ja, det vet vi ju inte exakt, de skulle ju kunna öppna en container och kolla. Men ja, plast, möbler, sängar...
J: Sängar ska dom ju inte slänga i brännbart. Dom ska ju till deponi.
F: Nej, men dom slänger det i brännbart.
J: Men då får dom ju metallskrot!
F: Ja, men metallskrot är ju värdefullt. Nä, men egentligen borde de såga sönder sängarna och sortera trä för sig, metall för sig osv. Men det har de ju inte tid för.
J: Nej. Och spiralerna sitter ju ihop så man får ju värsta metalltäcket. Så det bästa är ju deponi.
F: Nej. Det är bättre att slänga dom i brännbart, för då kan man återvinna energin och man får en mindre mängd skräp man måste slänga på deponi sen.
J: [tyst]



J är en knowitall-typ, en besserwisser som har (rätt) svar på allt och alltid ska ha sista ordet. Gissa om jag blev stolt över min egen kunskap och att damnit jag kan mitt område och h*n kan inte sätta sig över och låtsas att h*n vet bättre där. Nej nej. Jag är bra!

Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: vem vet :) kanske det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback