Min sjätte arbetsgivare?

Jag har jobbat för fem olika arbetsgivare (jag räknar inte Hermelin) sedan 2002 (varav endast ett inte har varit ett sommarjobb). Mitt första jobb behövde jag inte bli intervjuad för. Mitt andra var det en liten mesig gruppintervju på max en timme. Inför mitt tredje jobb fikade jag på stan med chefen som intervju. Till mitt fjärde jobb (djurparken) blev jag intervjuad av den person som skulle vara min chef för den säsongen. Min dittills mest seriösa intervju.
Inför mitt första (som sagt: jag räknar inte Hermelin) extrajobb blev det en intervju som i stort sett inte var en intervju utan snarare ett sätt för min chef att få träffa mig och se så jag var normal - det var inga andra (intressanta) sökande till just den tjänsten.

Det ger mig två mer seriösa intervjuer som båda lett till anställning. De andra har fallit för min charm (?) ändå.

Min hitills allra mest seriösa intervju var den jag fick "genomlida" på IKEA förra året. Gruppintervju med 30st andra människor. Puh. Det är ju lagom jobbigt att presentera sig själv på en enskild intervju! Det jobbet fick jag inte.

Rent statistiskt sett borde det alltså vara såhär för mig:
* Extremt seriösa intervuer => ingen anställning.
* Oseriös till halvseriös intervju => anställning.


Med andra ord kommer jag att bli anställd nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback