Och så gör studenterna när de invigs...

Studentlivet i Portugal är väl inte helt annorlunda jämfört med det i Sverige... Borsett från introduktionscederna förstås. Min rumskamrat (det låter så fånigt på svenska!) Nelson bjöd in mig och Andreia (som äger lägenheten) till sin programmiddag. Där var cirka sextio grabbar (och fyra tjejer inklusive oss), i en liten restaurang. Ölen (och sangrian) flödade (no limit!). Maten kunde varit roligare, och efterrätten missade jag eftersom jag var på toaletten när den delades ut (inte för att det gjorde något - var ändå inget vidare sugen).

Och faktum är: de har dryckesvisor även här! Har inte lärt mig själva sången än men det hela går ut på att man säger ett namn, sen sjunger man sången och då måste personen vars namn som utropats dricka upp innehållet i sitt glas. Detta gjorde de på mig två gånger.

Var fortfarande full när jag vaknade morgonen efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback