Om kissgubben.

Det bor en enbent gubbe i samma trappuppgång som jag. Jag tycker han är lite äcklig, i alla fall eftersom varje gång jag ser honom blir jag påmind om när jag råkade se honom kissa mellan två cementpelare. Han brukar hänga här utanför eller nere vid entrén, ibland ståendes på kryckorna eller sittandes på en kudde invirad i plast (säkert för att kisset skulle rinna ner på kudden annars!). En gång stod han där nere vid ytterdörren när jag kom hem. När jag sedan skulle ut och handla, kanske en kvart till tjugo minuter senare, stod han fortfarande där och tittade ut (ytterdörren och väggen är av glas).

Även om han säkert bara är en snäll farbror så gillar jag inte kissgubben. Och det beror enbart på den traumatiska upplevelsen av att ha råkat sett hans kissande snopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback