Investigation of strategies to improve...

Vem med mig avskyr långa titlar?

Ska iväg och möta min study-buddy João om en stund för att fixa klart en powerpointpresentation till morgondagens redovisning utav en artikel vi läst. Artikeln handlar om "waste oil" från fiskebåtar i Taiwan. Det kanske låter tråkigt, men det är faktiskt lite intressant (vilket det borde vara för mig - varför skulle jag annars kämpa med att försöka bli miljöingenjör?!).

Hur som helst ska presentationen hållas på engelska (eftersom min portuguisiska inte är SÅ bra än, även om jag kan hanka mig fram och förstå vad folk säger) och är den enda som kommer att vara "utrikisk" också. Övriga grupper vill förstås snacka modersmål. Problem för mig blir då att jag inte kan njuta av deras intressanta artiklar eller diskutera dess innehåll. Såvida inte "invandraren" (vet inte vad han heter, men han är ursprungligen typ irländsk/australiensisk/sydafrikansk och har bott i Portugal i 15 år) översätter allt till mig. Kan ju visserligen João göra också (eftersom han är brasilian) men "den andre" är lättare att förstå.

Fullständig titel: Investigation of strategies to improve the recycling effectiveness of waste oil from fishing vessels.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback