About Sweden...

Sitter och förbereder en presentation om Sverige inför imorgon. Hittills har jag inte haft en tanke på att det kan finnas fler svenskar här. Så jag har kört på mitt race. Men liksom: bara för att jag inte träffat någon annan, och bara för att jag är den enda 'svennen' i språkkursen så utesluter det inte att det finns någon/några fler där ute... Tänk om. Om jag har tur finns det en skandinav till. Om jag har tur... För alla andra har någon de kan prata hemspråk med. Och jag vill också göra det, så jag kan hämnas på de tråkiga österrikiska tjejerna. Jag har utnämt de till de tråkigaste erasmusstudenterna någonsin (på min resa)!

Så vad ska jag säga?
- Befolkningsmängd.
- Traditioner (valborg, midsommar och lucia)
- Käk (knäckebröd, köttbullar, blodpudding & annan skit) (vet inte om jag ska nämna drycker pga att alla (vodka och cider) utom must är alkoholdrycker))
- Klimat

Det får räcka.

Kommentarer
Postat av: Mor

Allemansrätten, röda små stugor... :-)

2007-10-09 @ 07:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback