Sittsår?

Om vi bortser ifrån att jag suttit ned i en bil i stort sett konstant hela veckan och kört runt i södra Spanien så har jag under denna helg suttit ned och förflyttat mig i bil, flyg, buss, pendeltåg, regionaltåg och bil i minst 7-8 timmar per dag. Lägg till att vi sov i bilen fredagnatt.

När vi kom hem till Jos lägenhet i lördagskväll hade vi inte legat ned sedan torsdags, och då hade vi knappt sovit något (pga nästintill outhärdlig luft). Med andra ord: vi satt ned (förutom en shoppingpromenad på knappt 5 timmar och fottransport mellan olika fordon) i fredag morgon till lördagkväll. Har du suttit så länge (i obekväma och trånga utrymmen) så vet du hur jävla illa och ont det gör och vilken ruskig röv&bensmärta du får. För att inte tala om rygg, nacke, armar, fötter... Hela kroppen med andra ord.

Lägg sedan till att jag gjorde nästan samma sak på söndagen. Vakna, sitta och se på film, gå till pendeltåg, gå till regionaltåg, sitta på tåg, vänta på storsysters bil, sitta, gå in, sitta och äta, gå ut till nästa bil, åka bil i några timmar.

Ai ai, som mitt portugisiska jag skulle säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback