Dreams are coming true...

Jag drömmer något så fruktansvärt mycket nu för tiden.

Jag är på väg till [okänd plats] och då ser jag en gammal klasskompis. Trots att han ser annorlunda ut, så hälsar jag lite artigt. Så råkar jag på ännu en, som liksom den första även han ser annorlunda ut. De är påväg åt samma håll som jag - antagligen återträff med klassen. Den förste ställer några artighetsfrågor, som hur är det och vad har du gjort på sistone? Jag berättar lite blygsamt att jag just varit i Portugal ett halvår, det är ju därför jag är så solbränd och så visar jag min imponerande bränna.

Snabbtänkt som jag är inser jag i denna stund vad som är så annorlunda med de andra två. De har krympt, och ser inte ett dugg äldre ut än när jag såg dem senast (deras utseende var förstås förändrat, men alltså inte åldrat). Med andra ord: jag har vuxit som sjutton! (Och de har stått stil på samma ställe.)

Jag vill också berätta vad som händer ytterligare senare. En viss M.M. var med på återträffen. En diskussion var i luften och då sa hon något i stil med att hon som var störst hade rätt. Jag skrattade och sade: Nej, jag är äldre än du. Och längre. (Och bättre.) Lustigt nog svarade hon genom att säga något i stil med att jag hade rätt, men att hon i alla fall var tjockast. Jag höll med, fast bara i smyg. Hon hade verkligen blivit jättefet!

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha...vad roligt! Jag tror jag vet vem du skriver om, dina drömmar låter roliga =)

Ha det bäst!
Puss o kram /Emma

2007-11-07 @ 18:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback