May has been like...

3 maj: Tatuering.
5 maj: Jobba på kåren.
6 maj: Jobba puben (men behövde inte vara kvar eftersom där inte var något folk)
7 maj: Fältprovtagning. Traskade runt i vassen iförd sexiga (?) helkroppsstövlar. Höll på att drunkna flera gånger! Styrelsemöte.
8 maj: I laborationssalen förberedde vi för intorkning av prov. Allt luktade så in i helvete illa (fast inte lika illa som dagen innan).
9 maj: Ytterligare förberedelser i lab.
10 maj: Mera förberedelser... Som förvisso inte alls tog särskilt lång tid. Packade väskan och drog iväg till teknikum. Buss mot Oskarshamn, därefter färjan över till Gotland.
11-13 maj: Absolut Gotland.
14 maj: Vi fick komma upp i forskningslabbet och börja på riktigt. Lämnade "tacka ja"-lapp till International Office. Fick tillbaka ugnsform.
15 maj: Lab! Möte om interkulturella möten. Fick kaffe och goda muffins. Skulle ha varit på stabmöte också, men det missade jag pga mitt andra möte som (för mig) var viktigare.
16 maj: Ännu mera lab. Gick tidigt till bussen hem mot Norrköping. Halsen kliade, så jag köpte Bafucin. Skrev klart Johannas sång. Även Kidde&Jims låt blev (mailvägen) klar. Sa upp Jenny's & min sändningstid på Shore.
17 maj: Johanna fyllde 30! (Lagom) stort släktkalas. Min och Josefins sång blev uppskattad. Tog tåget direkt från Kolmården till Kalmar. Hann knappt komma hem och byta om förrän jag och mina rövare drog till kåren.
18 maj: Upp med tuppen för att bygga båt till båtrace. Bygga, ro, supa, torka, fjäska och äta (allt utom på Kebabben) hela dagen. Kom hem och sov en stund (välbehövligt). Upp och festa vidare.
19 maj: Återigen uppe med tuppen. Denna gång för att leka lekar och fjäska för domarna. Inget vila. Inget "Kebabben" heller. Men en sallad blev det.
20 maj: Vaknade vid nio. Gick och la mig igen. Vaknade 17:20. Kurerade mig...?
21 maj: Lab lab lab. Jag & Ellen förberedde inför sittningen fram till efter tolvslaget.
22 maj: Lab lab lab. Styrelsemöte. Jag & Ellen förberedde inför sittningen, igen fram till efter tolvslaget.
23 maj: Lab lab lab. Jag & Ellen gick till stan och köpte det sista, därefter till kåren för att förbereda. Otroligt lyckad sittning - jävlar vad skönt när den var över!
24 maj: Ruskigt seg lab. Möte med min Sif-chef. Betald lunch är najs.
25 maj: Lab lab lab. Jobba på puben. Halvmycket folk, lite för att vara pubtömning dock. Jävligt snålt med dricks.
26 maj: Planera det sista och inhandla allt till lagfesten. Kom för sent (hade självklart sagt jag skulle vara på plats tidigare ifall det var fint väder - as if!). Beachparty efteråt. Galet & skoj! Blev av med mina flipflop. No biggie - de var förra årets ändå.
27 maj: Idag. Ledig. Trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback