Gammal poesi.

På bussen hem ifrån Östgötaslätterna läste jag i ett gammalt anteckningsblock jag råkat få med mig. Dikter och annat ifrån 2003 (åtminstone majoriteten av allt jag skrivit). Till viss del bra skit. Annat otroligt tänkvärt. Saker jag glömt bort att jag tycker. Eller åtminstone tyckte då. Som vilka man helst bör undvika, till exempel. Och att jag aldrig lär mig. För det gör jag verkligen inte.

Bjöd in en oönskad. För länge sedan alltså. Åh, om jag bara hade läst i anteckningsblocket någonstans därikring. Fast vad spelar det för roll nu. Ändå en bruten kontakt.

Tänk att någon som kan verka vara betydelsefull inte alls egentligen är det. Snarare tvärtom. Bara skit, skit, skit.
Många "viktiga" som slängts i papperskorgen. Och tömts ut. Raderade kontakter i telefonboken häromveckan. Av okänd anledning kontaktade en av dessa raderade mig dagen därpå. Lustigt.

Så, låt det gamla förbli gammalt. Nytt ska in och rensa luften.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback