Bombnedslag VS Bombshell

Okej. Jag kom just fram till denna revolutionerande slutsats:

Ibland säger man i folkmun att "det ser ut som ett bombnedslag". Till exempel om stökiga rum. Som mitt till exempel.

Är man i ett engelsktalande land kan man höra ordet "bombshell" om snygga tjejer. "A real bombshell!" (Sexbomb.)
Slår du däremot upp "bombshell" i en ordbok (jag använder
denna) kan du läsa att ordet även betyder granat. En slags bomb, med förödande konsekvenser vid användning. Förödande granatnedslag kan jämföras med bombnedslag. Jag jämför dom i alla fall.

Så, vad kom jag fram till?
Jo. Att ett rum ser ut som ett bombnedslag måste innebära att rummet är jävligt snyggt. Eller att personen som bor däri (jag) är en riktig pangbrud!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback