Vakna!

Jag & sis gick morgonpromenad imorse. En gammal dam med rullator hälsade och log. Då det finns folk som hälsar på folk på sina promenader (trots att vi bor i Sverige!) reagerade jag inte så mycket på detta.

Ända till hon började svänga in sin rullator mot oss och frågade om hon fick erbjuda oss något att läsa. Utan att hinna svara böjde hon sig fram och öppnade den väska hon hade i rullatorn, plockade upp ett par tidskrifter och sade glatt: "Jaa, man behöver ju inte vara troende... Men det kan ju vara kul att läsa för vem som helst!". Hon såg dåligt (vilket hon påpekade) men lyckades ändå läsa en av rubrikerna som stod på tidningens framsida.

"Är det rätt eller fel att vara ihop i hemlighet?"

Vi sa nejtack, och gick vidare.
Först funderade jag över om tanten var alkoholist, hemlös eller något i den stilen. Men efter ha hört "troende" insåg jag ju att det hade med någon religion att göra. Gissade på Livets ord eller Jehovas Vittnen. Tydligen var det det senare (googlade på Vakna! - tidningens titel). Detta var första gången i mitt liv som ett Vittne velat pracka på mig något. Eftersom de aldrig har knackat på min dörr (när jag varit hemma) så var väl det på tiden.

Kommentarer
Postat av: Rocky & Drago

awww! no vittne har heller knackat på min dörr =( ...men efter som att Prince, artisten, är jehovas vittne, hoppas jag att han plingar på min dörr någon dag och undrar om jag vill ha något att läsa. jag skulle kissa på mig, men sen säga nej tack (jag är sååå upptagen med att läsa "White Oleander" ifrån Oprahs bokklubb...den väcker så många känslor), sådär snällt.

2007-07-22 @ 15:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback