Vad gör man innan festivalen börjar?

image132image133image134

TISDAG:

Skulle möta E & J på Clas Ohlson kl 10:00 PRICK. Jag anlände runt 10:48.
På hela Clas Ohlson fanns bara tre (3!) stycken engångskameror. Totalt värdelöst. Men vi köpte dom, en CD-spelare och annat småkraft man kan behöva.

Tog en sväng förbi J (hämtade deras packning) och sedan Netto (köpte frukt och plastmuggar&tallrikar) för att åka raka vägen till Nybro. För självklart ska vi åka världens sämsta omväg till Hultsfred.

Vi drog en runda på ÖB. Jag köpte världens lyxigaste luftmadrass. När vi (jag) betalat tog vi bilen de 50 metrerna till McDonalds.

Efter mat behövdes dryck, så vi for till Systembolaget. Blev lite sugna att traska in på Lidl (eftersom vi redan frotterat oss i två billighetsvaruhus) men det gjorde vi inte.

Tyvärr var det lättare sagt än gjort att åka från Nybro till Hultsfred. I alla fall om man har halvdåliga kartor och J som kartläsare. Vi körde fel en sisådär fyra-fem gånger. Shit happens. Vi kom fram i alla fall, och slog upp våra tält på världens bästa ställe!

Fick äntligen korka upp (J&E började förstås i bilen... Suck...) och vi raggade runt lite på fältet. Jäklar vad folk man ibland inser att man känner. Hälsade ju på varannan kotte. Nästan.


ONSDAG:
Vi vaknade. Tog det lugnt. Gick in till Hultsfred. Där hände inte mycket. Fanns ju inget kul att göra. Så vi gick in på COOP och handlade. Tänkte grilla; korv, lyxbaguetter & räksallad. Yum!
Trots att vi tog tåget (smalspåret) på vägen tillbaka hade jag fått världens skoskav när vi kom hem. Det kändes sådär lagom kul. När det är fint väder vill man ju inte frivilligt trycka ner fötterna i instängda skor om man kan välja.

Käkade. Några timmar av segerier flöt förbi, och vi skulle äta igen. Denna gång skulle vi koka pasta och hälla på lite pastasås av typen Dolmio. Orkade inte gå iväg till "anvisad plats" så vi slog (liksom under gårkvällen) upp stormköket vid tälten, fast liksom emellan dom så det inte skulle synas lika mycket. Klumpfotad som jag uppenbarligen är råkade jag putta till köket när vi just fått fyr på det. Mitt tält höll på att eldas upp. Lev & lär...

Sent på kvällen tänkte vi slå ett öga på Dave Chapelle-filmen som visades. Men den var riktigt jävla usel. Gick och hängde med kul folk istället. Det började regna. Prr.

image129image130image128

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback