Stuckinthamiddle...

Efter tentan (ingen aning om ifall det gick bra eller ej) tog jag tåget till storstan, a.k.a Norrköping. Nåja, ganska många timar efter tentan visserligen, but still...

Klev på, klev av (bytte i Alvesta). Klev på X2000 som alltså skulle ta mig hem till mor. I ena handen höll jag min BIGFAT resväska, i andra en kasse med blommor, en vanlig väska och telefonen tryckt mot örat. På något vänster lyckades jag knöla mig in på tåget då dörrarna mellan vagnarna skulle krångla. En kille (utan bagage i händerna) bände upp dörren.

Eftersom det saknas förvaringsmöjligheter för BIGFAT-resväskor på X2000 (jag har åtminstone inte hittat några) så skulle jag ställa min väska alldeles bredvid ovan beskrivna dörr.

Plötsligt är det något som trycker på mig. Då är det vagndörren som stängs och inte bryr sig om att jag står där. Jag stod klämd, med telefonen mot örat och "massa" grejer i händerna och asgarvade. Det var nog det roligaste på hela resan!

Självklart kom en snygg kille och räddade mig, så jag behövde inte sitta fast särskilt länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback