Om några timmar ska jag hem.

Ska hem till Kalmar för att städa undan min lägenhet. För i höst är den inte min, utan Saras (om inget oväntat händer). Jag ska slänga allsköns grejer. Småpryttlar, vanligt skräp och annan skit. Montera ner min favorithylla och bära ner till källaren. Mina ansikten skulle jag ha tagit hem förra gången. Nu känner jag mig rådvill. Vet inte alls vad jag ska göra med dom.

Plocka ner gardiner, torka av hyllor och lådor, rensa (fy fan vad jag hatar att göra det!) duschavloppet lite lätt och hänga upp en nyckel i tuben (utifall något skulle hända). Borde även besöka bobutiken. Och (återigen) felanmäla att hallampan inte fungerar som den ska. Det är aldrig kul att flytta in i en halvpaj lägenhet.

På söndag ska allt vara prima, tiptop och skinande rent. Hur ska det gå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback