Smaksatt kaffe.

Jag har funderat kring det här med smaksatt kaffe. När jag dricker kaffe brukar jag vispa upp mjölk och strö (rätt mycket) kanel på skummet. Ibland blir det så mycket kanel att det singlar ned mot botten (jag använder för det mesta glas när jag gör sådant kaffe). Skummet (med kanel) är det godaste på hela kaffet. Därför har jag blivit inspirerad och är hur sugen som helst på att testa smaskatt kaffe.

Googlade på det och hittade en mängd olika konstiga smaker. Blåbärsmuffins och whiskey till exempel. Och apelsin? Jag ska inte uttala mig kring det hela innan jag provat, men många av smakerna låter väldigt suspekta.

Kanelsmak fanns också. Men där jag har en idé som jag har funderat på ett tag, men ännu ej prövat. Tänkte trycka i lite kanel bland kaffet när jag brygger det. Undrar om det skulle fungera? Värt ett försök åtminstone. Yeeees. Kanske borde bli kaffe-smaksättare?
Nya karriär - here I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback