Skvalande barnarmhåla.

Imorse drömde jag att vi befann oss i villan på T.torp. Terrariet stod kvar. Och i den biega soffan låg systerdotter J/L (minns inte riktigt vem) och halvsov. Utav okänd anledning var jag lite smutsig på händerna, hade varit nere i källaren strax innan och där brukar det väl förstås inte vara helt renstädat alla gånger.

Nåväl. Skitig var jag, och kände ett starkt behov av att tvätta händerna. När jag såg L (börjar bli starkt övertygad om att det faktiskt var L) i soffan tänkte jag att: äh, vafan jag låtsas att jag skojar lite med henne så misstänker ingen något. För det kändes lite tabu att erkänna att jag behövde tvätta händerna just då.

Jag tog tag i L's arm, lyfte den och det började skvala likt en vattenkran på full fräs! Så jag tvättade av mina händer lite, och sedan släppte ned armen. Alla vi närvarande i rummet skrattade för att jag hade skojat så roligt med henne.

Visst reflekterade jag lite över att det var konstigt att jag tvättade händerna ur en armhåla, men jag insåg snabbt att barnsvett är ju inte på samma sätt som vuxensvett så det gjorde ju ingenting. Det lustiga var snarare att jag inte reflekterade över vattenstrålen. Och att ingen annan gjorde det heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback