Det är inte Menieres sjukdom!

Jag är en smula hypokondrisk. I mina svaga stunder har jag cancer lite här och var och en hel del andra konstiga sjukdomar. Då blir jag sorgsen. Sedan bestämmer jag mig för att jag inte alls har den sjukdomen.

Nu har jag diagnostiserat mig själv. Jag har länge tänkt att jag har menieres sjukdom. Denna sjukdom kan ge symtom som hörselnedsättning, öronsus (tinnitus) och yrselattacker. Visserligen har jag check på de första två, men jag kan inte påstå att jag har haft några särskilda yrselattacker på sistone (även om jag hade en i våras eller när det nu kan ha varit då jag på fullaste allvar tänkte att jag var drabbad). Jag ser inga sneda båtar heller för den delen.

Netdoktor säger: Många upplever att väggarna snurrar runt, som att åka karusell. Man blir illamående, ofta med kräkningar, får svårt att gå rakt, har svårigheter att fokusera blicken och måste ligga ned. Det brukar kännas bättre att blunda.

Aldrig hänt.

Jag har istället slagit fasta på följande: jag har tinnitus och det är inget jag eller någon doktor kan göra åt saken.
Så därför sitter jag och googlar på mirakelkurer. Hittade laserbehandlignar, CD-skivor och massor med annat skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback