You lucky bastard!

Tur
   Du är verkligen en person med tur idag. Turen kommer att dyka upp flera gånger under dagen då du mest behöver den.

Dagens horoskop - so true!
Visste inte alls var jag skulle. Hade en (fel) adress till universitetet här i Lissabon, men inte till studentboendet. Chansade vilt (efter nogranna eftertänksamheter) och tänkte att det kanske var samma ställe. Tog en taxi (vilket inte var det lättaste). Kom till nr 376 på den väg dit jag ville. Det enda jag såg var en skitstor stenbyggnad med en STOR fet grind framför. Stängd.

Så dyker det upp två snubbar, en anställd och en "annan" (som jag förstod var utbytesstudent med tanke på hur verbal han var vid tillfället). Den anställde (av universitetet alltså) frågade mig vem jag var genom att peka på mig. Jag förklarade klumpigt att jag skulle läsa språkkursen. Plötsligt hade jag den andra snubbens (som visade sig vara svensk!) väskor i taxin och han gick bort med sin feta surfboard.

1) Hade jag inte dröjt så med att åka iväg hade jag aldrig mött dom.
2) Hade jag inte haft universitetets adress hade jag aldrig kommit någon vart.
3) Hade flyget inte varit försenat skulle både 1 och 2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback