Om 34 timmar sitter jag på ett BA-plan...

Yup. Kvalitetsflygbolaget British Airways ska ta mig först till London, och därefter till Lissabon. Kul att vara i GB (landet, inte glasstillverkarna) i tre-fyra timmar. Kommer att kill some time doin' nothin'. Förmodligen vänta på att min väska ska glida fram på rullbandet, för att lite smidigt checka in den igen. För jag antar att sådant inte alls går automatiskt. Jäkla krångel.

Mor undrade förresten varför jag inte ville använda min resväska. Tjao. Rent principiellt hade jag väl kunnat göra det. Men nu vill jag inte få förslitningsskador i armarna. Dessutom är den ett rent helvete att dra när den är tungt lastad. Och eftersom jag kommer att röra på mig ganska mycket (mellanlandning, resa mellan Lissabon och Faro, andra resor...) känns det som att en ryggsäck gör sig till större nytta. Så nu vet ni det.

Väntar på (fasar inför) flygmagen (befarar den kan komma när som helst innan och under resan). Och den stickiga känslan i näsan av planets luft. Och förseningar. Och "Pling! Please fasten seatbelts.". Maten slipper jag nog. Med lite (o)tur. Har laddat upp med lite torkad frukt. Plannerar även att hinna käka lite i London. Fast nog är det ändå ganska trevligt att flyga; med start och landning. Och att flyga ovanför molnen. Glida över landskap och hav...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback