Längs med heta linjen

Minns ni Heta Linjen?

När vi var små, min syster och jag (och Lovisa - grannflickan), var busrigningar och Heta Linjen bland det roligaste vi visste. Åtminstone vad gäller användandet av telefoner. Talar man istället om bandspelare eller bord fanns där andra, kanske ännu roligare, användningsområden.

Heta Linjen: öppen telefonchatt. Och med hjälp av någon slags sifferkombination innan själva numret lyckades vi ringa till Heta Linjen från telefonautomater utan att betala något. Vi gjorde det inte för att vi ville prata snusk och sex. Vi gjorde det inte för att få kontakt med gamla äckliga gubbar (och tanter). Vi gjorde det för att vi inte fick och för att larva oss. Vi hade jättekul!

Fast ibland blir det förbjudna allt för ljuvligt - vi ringde ifrån pappas hemtelefon. Och just denna gång lyckades vi inte lägga på luren. Då menar jag lägga på som i att avsluta samtalet, själva luren la vi på flera gånger. Vi drog ut kontakter, men ändå var Heta Linjen-chatten fortfarande kvar. Vi blev desperata och tvingades avslöja oss för att få, om möjligt, hjälp av chattens deltagare.

Till slut lyckades vi, hur det nu gick till.

Jag undrar om det var dyrt att ringa till Heta Linjen. Har vi tur så var inte specificerade telefonräkningar uppfunnet då (fast det var det säkert). För det var minsann inga femsekunderssamtal vi ringde direkt. Vi kunde sitta i telefon i upp till en timme. Okej, halvtimme i alla fall.

Tyvärr glömde vi bort sifferkombinationen för telefonautomaterna. Och numret till Heta Linjen. Och vi tröttnade på att ringa dit. Fast tur var väl det - så små barn ska inte prata med kåta gubbjävlar i telefon.

Men. Vi hade jättekul!


- Princessan Diana som är död.


Kommentarer
Postat av: josifin

Bandspelare eller bord?

Jag skulle vilja tillägga Såpa som ett användbart medel när vi skulle ha roligt.

Hahaha, Prinsessan Diana. Hahaha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback