Idag är det måndag

Måndagar är till för reflektion. Jag reflekterar en hel del, även på veckans andra dagar, och så även denna reflektionens måndag.

Sitter och redigerar en laborationsrapport. Den handlade lite om tryck och jag känner mig så inspirerad till att göra femhundra andra mycket roligare saker. Bland annat titta på "kontaktkortet" tillhörande alla jag har på min msn-lista. Det fick mig att reflektera över vilka människor det är jag har på listan. Skulle kunna rensa bort en hel del som jag antingen inte vet alls vem det är eller ändå aldrig snackar med. Typ hela min "Why bother?"-lista. Gjorde det för lite sen. Men tydligen så hjälpte det inte.

Sedan kom jag att tänka på de som jag umgicks med förr i tiden (som om att jag är stenåldersgammal). Och tänk; jag saknar inte ens hälften av de jag trodde jag skulle sakna (eller trodde jag verkligen det?). Förändringar är bra. Jag saknade dagis/grundskola/gymnasieskola i ungefär femton minuter. Mina sommarjobb saknar jag inte ett dugg. Förutom årets Kamelbod. Den saknar jag lite.

Väntar innerligt på mina arbetsintyg därifrån. Måste ha, så jag kan söka mera jobb! Det är verkligen pinsamt att skicka iväg ansökningar utan att kunna bevisa vad man gjort trots att det ändå står i CV/meritlista.

Bloggen lika tråkig och meningslös som måndagar, men god att reflektera i.


Jag saknar min dator.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback