Proffsbloggare?

Finns det folk som kallar sig för proffsbloggare? Jag gissar på Fredrik Virtanen. Läste lite i hans blogg förut. Han skriver verkligen om ingenting. Läste ett om att han svullade en kväll. Jaha? Okej. Plötsligt blev min egen blogg så mycket mer intressant än jag trott.

Och vad är det för speciellt med alla mode- och trendbloggar? Hur många sådana finns det egentligen? Kolla bara "Mest aktiva bloggar"-listan här på blogg.se. Finns det någon av de bloggarna som inte ägs av en modeintresserad tjej som postar bilder på "dagens outfit" och långa/korta uppsatser om vad/vilka kändisar som är inne/ute. Jag beundrar väl mest dessa tjejer för att de orkar blogga så fruktansvärt mycket, lägger ner tid på att göra bloggen fin och redigera sina bilder and so on. Särskilt de som alltid ligger högst upp på listan. Tröttnar de inte någon gång och skulle vilja skriva om något helt annat, typ samhällsproblem och liknande? Skulle folk ta dem på allvar då?

Och när jag ändå talar om modebloggare så kommer jag att tänka på Sofi Farman (eller har hon ett "h" där någonstans?). Och Ebba von Sydow. Är det bara jag som har lagt märke till hur tråkiga och alldagliga de ser ut? Åtminstone på bild. Ibland kan de nästan ha något efterblivet i blicken. Men innan alla som gillar dessa tjejer lackar ut på mig vill jag bara påminna er om att detta bara är mina fördomsfulla åsikter...
 Och att jag faktiskt tittade på en "nyhetsgrej" på aftonbladet.se där Sofi fick sina ögonbryn fixade, och där såg hon väldigt söt och trevlig ut.

Den dag alla kan tjäna pengar på att proffsblogga blir jag rik. Det gör väl Fredrik Virtanen antar jag (trots att jag inte alls tycker hans blogg kändes särskilt proffsig).

Jag vill också bli B-kändis och få egen (tråkig och meningslös) talkshow, precis som Fredrik Virtanen. But hey! Det är jag ju redan nästan! Jag har ju ett (halv)eget radioprogram där jag gör meningslösa grejer. Och jag är nästan kändis. Det finns folk som känner mig och tvärtom, i alla fall.

Hurra! Mitt liv är fullbordat! Nu kan jag dö lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback