Mitt liv som finansminister, del 10

Del 10: Tandkrämstoaletten

Jag gjorde rent tandkrämstoaletten. Det var en toalett på skolan som blev totalt nerkletad med tandkräm. Och som dessutom hade stopp i själva toaletten. När jag fått rent väggar, spegel, pappershållare och dylikt ifrån mintpastan tänkte jag försöka göra något åt toaletten.

Den var fullproppad med papper, så då var min plan jag att jag skulle försöka ta bort pappret så kanske det gick att spola. Tog bort det papper som var överst (BLÄ!) och hittade lite fräsch skit och ännu mera papper. Tänkte att detta kanske gick att spola, så jag testade. I två sekuder gick det bra, och jag blev glad och stolt över mig själv. Sedan steg vattennivån och gissa om jag blev nervös! Grumligt bajsvatten steg mot toalettkanten och jag bara väntade på att det skulle rinna över...

...men det gjorde det inte! Vattennivån nöjde sig med att stanna precis vid kanten. Lite till och det hade runnit ut. Tur att jag inte är rörmokare. Eller avloppsrensare.

Lyckligtvis sipprade vattnet sakta men säkert ner till en skälig nivå igen. Toaletten såg om möjligt värre ut än innan. Heja mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback