Mitt liv som finansminister, del 1

För att förklara mig lite innan jag börjar ska jag berätta att jag är finansminister (med andra ord kassör) på en av Kalmars stora studentfester - SPIIK innebandyn. Detta är en fest som pågår torsdag till söndag och är fullspäckad med innebandyturnering, bowling, ölhäfv (eller dricka-öl-på-kortast-tid för de mindre erfarna i studentlivet) och lite olika lekar, både med och utan alkohol inkluderat.



Del 1: Torsdag och passutlämning
I sällskap med Beccy och Johanna från korridoren gick jag till Teknikum för att sitta på kontoret och dela ut innebandypass - det är nämligen enklast så att låta kassören dela ut dessa då denne har koll på vilka som har betalat och inte, samt är den enda vettiga att hantera pengar. (Det där sista la jag till själv.)

Nu har jag suttit här, på en förvisso väldigt skön kontorsstol, i ungefär tre timmar och det är ganska exakt 16 lag kvar som ska hämta sina pass. Och då var det 60+ till att börja med. Klirr i kassan säger jag, särskilt när folk köper märken (vilket de är dåliga på).

Har även delat ut pengar till de som kommit till kvitton till mig. Ganska schysst om jag får säga det själv. Har du kvitton du vill ha betalda? Ge till mig - I fix! Eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback