Min första lista

Kunde inte låta bli!

Snott den här listan från nån: Josefin är min allmighty inspirationsskälla när det gäller listor.
Rökt en cigarett: Ja. Men föredrar att inte göra det.
Rökt en cigarr: Jag har inte rökt en hel, men smakat.
Varit hög: Det tror jag inte.
Varit full: Senast igårkväll.
Hånglat med någon av samma kön: Ja. En gång var vi tre tjejer och en kille som hånglade samtidigt. Det var ju väldigt roligt... Åtminstone då.
Varit kär: I guess.
Blivit dumpad: Japp. Och gissa om det var irriterande!
Dumpat någon: Jag skulle kunna kandidera till nobelpriset i dumpning.
Fått sparken: Nope.
Varit i knytnävsslagsmål: Njae. Har kivats med systrar några gånger..?
Rymt hemifrån: Ja, men på grund av tristess, hunger och hemlängtan kom jag inte särskilt långt.
Haft känslor för någon som inte känt samma sak: Antagligen. Fanihelvete VARFÖR BESVARAR IDOL-MARCUS INTE MINA KÄNSLOR?!?!?!
Blivit arresterad: Nej.
Hånglat med en främling: Jajjemän. Flera gånger. Olika lyckat resultat.
Gått på en blinddejt: Ja. Några bra, några mindre bra.
Ljugit för en kompis: Har hänt, men OH vad jag avskyr det! Fetaste skuldkänslorna!
Varit kär i en lärare: Nej. Jag kan väl inte påstå att jag var nåt vidare kär i "mattelärarn" bara för att jag raggade upp honom.
Skolkat: Senast i onsdags. Fyyy mig. Alldeles för ofta och för mycket alltid.
Legat med en medarbetare: Nej.
Sett någon dö: Jag såg min farmor vittra sönder och sedan när hon var död. Men inte själva dödsögonblicket.
Varit kär i en av mina internetkompisar: Ja det har jag nog.
Varit i kanada: Nej.
Varit i mexiko: Nej.
Flugit: Ett par gånger. Aldrig inrikes dock. Tänkte testa på det kanske i höst?
Spytt i en bar: Njaaaaaee. Men i en askkopp (läs: på bordet) inte så långt ifrån själva baren på Otten.
Sett en del av mig själv brinna: Har tänt eld på ett och annat hårstrå. That's all.
Ätit sushi: Två gånger. Uschlingen vad gott det är! Utan rå fisk givetvis.
Åkt snowboard: Nej. Men snowracer, pulka, stjärtlapp, madrass, plastpåse... And so on.
Crowdsurfat under en konsert: Nej.
Varit i ett våldsamt förhållande: Verbalt våldsamt efteråt, räknas det? Nä.
Tagit smärtstillande: Panodil.
Älskar eller saknar någon just nu: Nja. Inte just denna sekund. Jag är sjuk, gnällig och vill vara för mig själv ett par timmar.
Legat på rygg och sett molnen flyga förbi: My favourite! Det är i såndana stunder jag brukar känna mig levnadsglad och tänkt att: nu gör det inget om jag dör för jag har levt.
Gjort en snöängel: Jaa.
Haft ett te-party: Nej.
Byggt ett sandslott: Oh ja. Men dom gick sönder ganska fort. Såg en dokumentär på Discovery om sandskulptörer... Jag är definitivt INTE en sandskulptör.
Hoppat i en vattenpöl: Ja, gärna med gummistövlar - det är roligast.
Lekt uppklädd: Jag har lekt och fånat mig i finkläder.
Hoppat i en lövhög: I mellanstadiet hoppade vi ner från ett tak... Eh, nej det var snö det ja. Nåja. Jag har dykt i några lövhögar i mina dagar.
Åkt släde: Jag har åkt häst-och-vagn. Men släde... Nä det kan jag inte påminna mig om att jag har.
Fuskat när jag spelat spel: All the time. Ibland. Jag och Josefin fuskade kollektivt i Bondespelet. Men då räknas det väl inte?
Varit ensam: Jag är ensam just nu och det är sooo sweet!
Somnat i skolan/på jobbet: Jag har medverkat på ett par skittråkiga föreläsningar. Och om jag inte somnade så nickade jag till konstant.
Använt ett falskt id: Nej vet du vad. Sånt sysslar jag inte med.
Tittat på en solnedgång: Ja. Fast inte på själva solen, för det är inte bra för ögonen.
Varit med i en jordbävning: Nej.
Rört en orm: Oundvikligt när man har ormar som husdjur?
Sovit under stjärnorna: Det gör jag varje natt. Fast för det mesta är det tak emellan. Har nog inte sovit under bar himmel.
Blivit kittlad: Ja. Och jävlar vad jag är dålig på att hämnas!
Blivit rånad: Jag har blivit bestulen på mina favoritvantar några gånger (eller så har jag tappat dom). Min cykel blev snodd under nollningen.
Blivit missförstådd: Ofta.
Tagit hand om ett råddjur/get: Nej, jag är allergisk mot pälsdjur och hyser ingen empati för dem. (haha, nä jag bara skoja!)
Vunnit en tävling: Jag har vunnit på Singstar, Bingolotto, lekarna med CNaS (på nollningen)...
Gått mot rött: Om det inte kommer någon bil, annars väntar jag snällt på grönt.
Blivit avstängd från skolan: Nej jag är väldigt skötsam utav mig.
Varit i en bilolycka: Nej.
Haft kramp: Ja. Fast aldrig sådär ihärdigt som alla andra verkar ha hela tiden.
Känt mig som en utstött: Hela mellan-/högstadiet? (läs: puberteten)
Ätit ett helt glasspaket på en natt: Nä. Är inte så mycket för glass sådär. Men kladdkaka... MMMM!
Dansat i månljus: Flängt omkring mitt i natten på gräsmattan utanför villan på Tyketorp.
Hatat mitt utseende: Alldeles för många gånger.
Varit vittne till ett brott: Inget uppseendeväckande i alla fall.
Ifrågasatt mitt hjärta: Ja det behövs ibland.
Varit besatt av post-it lappar: Nej. Men tydligen kunde man vinna någonting om man designade ett klädesplagg med post-its. Var lite sugen ett tag, men glömde bort det sen.
Gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna: Ja, me like!
Varit vilse: Vi gick vilse på Oxford street på språkresan. Och i Torquay med för den delen (vilket dock är en smula mer kompliverat än tidigare nämnda gata). Har faktiskt lyckats förvirra mig i Kalmar. Shit happens.
Varit på andra sidan landet: Jag har varit på västkusten. Och i sydligaste Sverige. Men aldrig i norr.
Simmat i havet: Jepp. Och - hör och häpna - jag har simmat i världens största brackvattenhav!
Känt som om jag håller på att dö: Nja. Mindre panikattacker, men inte mer än så.
Gråtit mig själv till sömns: Mm. Kan vara lite skönt ibland.
Lekt polis och rånare: Haha! Det tror jag inte. Vi lekte normala lekar när vi var små. Däremot lekte vi säkert tjuv-och-polis. Huuuuuuge difference!
Sjungit karaoke: Me like!!!
Betalat för mat med bara mynt: Växlade in 40 kr i 50-öringar för inte allt för länge sedan. Det var kul!
Gjort något med mig själv som du inte borde gjort: Ja. Gör inte alla det?
Busringt: För mycket. Antar att pappas telefonräkningar var skyhöga där ett tag.
Fångat en snöflinga på tungan: Ja. Fast det roligaste var när jag fick höra historien om familjen som gick ut med kastruller för att fånga snöflingor i tron om att det var mat. Lite rart faktiskt.
Dansat i regn: Ja. Jag har sjungit också.
Skrivit ett brev till tomten: Totalt värdelöst, men ja det har jag.
Tittat på solnedgången tillsammans med någon jag bryr mig om: Vänner. Familj. Hela kitet. Fast det har väl egentligen mest varit rena tillfälligheter. Brukar inte avsiktligt stämma träff med någon för att enbart titta på en solnedgång.
Blåst bubblor: Jag har blåst både såpbubblor och spottbubblor.
Gjort upp eld på en strand: Kanske inte själv... Men slängt på ved på en.
Förstört en fest: Det har jag säkert.
Åkt rullskridskor: Jajjemän! Jag var en fena på mina grillor! Och väldigt feg... Vågade egentligen inte riktigt åka från hela backen. Chicken!
Fått en önskan inslagen: Ja. Pleasant surprise. Både bra och dåliga önskningar.
Burit pärlor: Ja. Och jag har misstankar kring att ett av mina pärlhalsband faktiskt är äkta. Hoppas!
Hoppat från en bro: Jag har hoppat på en bro.
Ätit hund-/kattmat: När jag var liten tyckte jag kattmat var gott. Har testat några gånger. Torrfoder förståss.
Sagt till en främling att jag älskar honom/henne: Inte vad jag kan minnas.
Kysst en spegel: Ja. En gång med läppstift bara för att smycka den och få en läcker detalj på en annars rätt tråkig spegel. Det blev asfult.
Sjungit i duschen: Nästan jämt.
Burit en svart klänning: Balklänningen. Och min nya (favorit) skjortklänning.
Drömt att jag gift mig med någon: På sin höjd att jag har varit gift, men aldrig själva ceremonin.
Limmat fast min hand i något: Nja. Men två fingrar med varandra.
Fastnat med tungan i metall: Förutom att jag självmant har satt fast en bit metall i min tunga - nej. Fast en gång på Matex (nu: Willy's) slickade jag på mitt lillfinger och satte det mot frysanläggningen i en av frysarna. det var inte skönt.
Pussat en fisk: Vi hade fiskar som husdjur ett tag när jag var liten. Eftersom jag plockade upp dom och klappade med jämna mellanrum så pussade jag säkert dom också.
Varit en cheerleader: Nej.
Suttit på ett tak: Lekstugetak, tak man inte får sitta på, vanligt tak... Jag har varit på många tak.
Skrikit "jag får ingen luft": Ja.
Byggt en kärra: En legobil?
Pratat i telefon i mer än sex timmar: Ja, i alla fall om man lägger ihop alla timmar sammanlagt jag pratat i telefon... Men om jag pratat i 6 timmar i streck tror jag inte. Fast jag har haft ett par väldigt långa telefonsamtal.
Stannat uppe hela natten: Ja. Och såg solen stiga upp och korna vakna.
Inte duschat på en vecka: Nej, lite överdrivet långt kanske.
Plockat och ätit ett äpple direkt från trädet: Jag är uppvuxen med äppelträd i trädgården.
Klättrat i träd: Många många många gånger.
Haft en träkoja: Nej.
Är rädd för att titta på skräckfilm ensam: Nej... Men måste "neutralisera mig" med typ en komediserie eller kanske något tecknat efteråt.
Tror på spöken: Huja. Obehagligt som sjutton.
Burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger: Jag var ung och dum och upprorisk.
Spelat kyckling: Va?
Blivit puttad i en pool med kläderna på: Nej. Men badat i en pool med kläderna på. Det var kul!
Blivit tillsagd av en främling att jag är het: Japp.
Brutit ett ben: Nej, "tyvärr" inte. Det är väl en av mina önskningar som (lyckligtvis) aldrig har slagit in.
Fångat en fisk och sen ätit den: Jag har fångat fisk och jag har ätit fisk. Fast aldrig samma fisk.
Fångat en fjäril: Flera stycken. Och massvis med nyckelpigor.
Skrattat så mycket att jag grät: Ja!
Gråtit så mycket att jag skrattade: Det har hänt.
Fuskat på ett prov: Mm. Grundskola och gymnasiet. Skulle aldrig få för mig att göra det på högskolan. För mycket som står på spel.
Haft en Britney Spears-skiva: Nej tackochlov.
Glömt någons namn: Är skitdålig på namn!
Sovit naken: Jaa.
Svimmat: Svimmade mitt i ett sångframträdande med musikskolan på ett ålderdomshem. Det var tursamt nog ingen sologrej, utan det var förståss hela kören. Slapp sjunga på fler ställen den dagen.
Gråtit på tunnelbanan: Nej. Har inte åkt så mycket tunnelbana så att jag skulle kunna ha hunnit göra det.
Haft sex på offentlig plats: Med fel person.
Snattat: Godis och vindruvor, under tiden jag handlat. Och lite kycklingfilé en gång, men det var inte meningen.
Drömt att jag haft sex med en vän/flera vänner: Usch ja. Sånt vill jag inte tänka på.
Pratat med en främling i mer än fem minuter: Jajjemän. Det kan vara kul. Om främlingen är trevlig.
Gett en uteliggare mer än 50 kronor: Nej. Brukar inte ge uteliggare pengar.
Spottat på någon jag ogillat: Nej.
Hoppat bungyjump eller något annat riktigt äventyrligt: Jag klättrade på ett berg en gång på frita. Och på läger i högstadiet gjorde vi några äventyrsgrejer. Skitkul!
Haft sex i en IKEAsäng: Ingen aning..?
Haft sex i en IKEAsäng på ett IKEAvaruhus: Nej.
Varit svartsjuk: Lite sotis några gånger.
Jag kan skriva utan att titta på tangenterna: Hela tiden.


Kommentarer
Postat av: Patricia

Att du orkar

2006-11-06 @ 15:20:50
Postat av: miss f

lånar listan

2008-04-26 @ 23:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback