Min kvastkamp

Torsdag
Namnskyltarna fixerades vid våra "läkarrockar" och vår reklamskylt ritades klart. Sen vandrade vi till kåren (eller Hotell Katz) för incheckning. Därefter till Frasses för käk och sedan Kalmarsundsparken. Där var det först lite friskotek och sedan lekar (?) eller brännboll som det också kallas.

Åkte iväg till Gladan en sväng eftersom snälla Stefan skänkte massa frigolitskivor till oss (inför båtrejset). När jag kom tillbaks skulle vi gå igen. Hamnade med Dr Passions klasskompis som var en smula rund om foten. Då föll (hon... haha! nääää) det sig så bra att Nisse kom körandes så vi slapp gå.

Mellanfest på Gladan. Sedan kåren. Kom hem rätt "tidigt". Beroende på vad man menar med tidigt...

Fredag
Early morning. Skulle vara vid Systraströmmen kl 09. Några Levanderar bakade negerbollar och fixade marängsvisch till domarna. Sedan vandrade vi bort med vår kundvagn, frigolit och skylten. Klurade en stund på HUR vi skulle bygga. Det blev en fet och otymplig sak som flöt liksom en fjäder på vattnet. Vi vann tyvärr inte, pga små paddlar, fel taktik på utplaceringen av besättning och dess bredd. Live and learn.

Gick under dagen ner till Baronen, Kvasten och Systembolaget med Dr Jojjen och Jenny för att hämta lite påsar. Köpte en glass på vägen. Yum! För den som undrar var påsarna till domarna (sammanlagt 3 poäng).

The Levanders körde sitt (enligt oss) klockrena spex. Lite flygterapi. Fick dock höra efteråt att det var någon som tyckte att det sög hårt som fan. Personen i fråga hade inte sett Sällskapsresan. Hoppas det var någon i publiken som fick nytta av terapin. Det faktum att det var SOS-sittning (båt/skärgårdstema) var förståss inte till vår fördel. Men vi tyckte det var fyndigt spex.

Började mellanfesten på Gladan, men hamnade sen på Korsnäbben... Mot Kåren. Käkade på Svett-Olgas (Sibylla utanför Kåren).

Lördag
Också nu early morning. Fast inte lika tidig som den innan. Var helt avdankad. Mera negerbollsbak. Och kaffekokande (we love domarna!).

Drack en kopp. Bjöd domarna på en kopp. Åkte hem med Dr Jojjen och kokade mer kaffe. Det gick tyvärr inte åt så hårt. Domarna var ganska mätta i magen.

Gick runt och tyckte synd om mig själv. Särskilt efter ölhäfvet. Blä! Nä jag tyckte inte synd om mig själv. Kände mig inte på topp bara. Gick över när jag började dricka. Synd. Trodde inte riktigt på återställare förut, men tydligen så funkar det på mig med. Illa. Mycket illa.

Vi vann inget denna dag heller. Bara heatet på Löphet (hinderbana). Men eftersom Dr Jojjens öl råkade börja spruta så fick vi tydligen lite tilläggstid på det och vann förmodligen inte tidsmässigt.

När allt var färdigt gick vi hem och sov. En bunt med indolenta Levanderar helt enkelt. Piggnade till lagom till sittningen, denna gång grisfest.


Eftersom detta var "Finalen" så delades alla priser ut under sittningen. Vi var ju tyvärr inte vinnare någonstans så fick vi inget pris. MEN (det finns alltid ett "men") vi var jävligt bra ändå! Det föll sig nämligen så att när domarna skulle utnämna "Best in show" (vilket i stora drag betyder att man har snygg outfit och har smörat inför domarna som fan) så sa de att det var fyra stycken lag som utmärkt sig lite extra under helgen.

Dream Team – ett basketlag med mikrofonmuffhår
Inte har ni sett Hedlund? – ett gäng med Catwomen
Team Jägermeister – som var sponsrade av… Ja.
Och slutligen… THE LEVANDERS!


Som jag påpekat innan så vann vi inte detta priset. Det var Jägermeister. Nu vill jag lägga in ett sånt där klingande MEN igen. Om du tittar på ovanstående lag ser du kanske (inte) genast att det enda lag som höll temat (Sällskapsresan) var Levanders. Därför vann vi! På vårt sätt. I vår värld. Åtminstone litegrann.


Lekte lite lekar. Värst var "kamelrejset". Vi ramlade. Sedan gick vi till Gladan, där det hade vart "Vårfest" i några timmar så det var tjockt med folk på stället. På begäran plockade jag fram vattenpipan för första gången på länge. Bovärden, Securitas och polisen besökte festen. Det var trevligt! Fast eftersom vi var så lugna gick dom ganska snart.


Jag hoppade in i kön, men tydligen kanske man inte hade behövt göra det för Dr Mik gick rakt in. Nåja. Kom in. Sen blev det fullsatt. Sprang omkring som en yr höna. Tröttnade i fötterna (du ska se mina skoskav) och gick hem.

Käkade (och kastade på andra) popcorn. Skulle in och snacka med Mik (om vad???) som i mina ögon var lite tråkig. Hon satt vid sin dator och chattade, så jag tänkte att jag lika gärna kunde ligga ner i hennes säng och prata med henne. Slocknade på 2 sekunder. Efter en dryg timme tröttnade Mik och ville sova. Så hon väckte (?) mig och släpade mig till mitt rum. Jag lyckades somna även där.



Oerhört tacksam till hela Kvastkampen!
Men kanske framför allt: Tack Levanders! Vi har vart toppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback