Blindstyre

Just som jag glömt bort hur det är att vara barn och hur det känns att vara nybörjare på cykeln. I samma stund kommer jag på att jag vill testa att blunda när jag cyklar för att se hur bra jag är på att navigera "i mörker".

Första försöket. Kände av att jag passerade busskuren, precis som jag tänkt att jag skulle. Tittade och konstaterade att: ja, det var rätt.

Andra försöket. Prickade in en "nedfart" från trottoaren där jag skulle åka, blundade. Och jovisst, jag prickade rätt. Eller lite på snedden för att vara exakt, men man ska inte vara alldeles för petig i sådana situationer.

Tredje försöket. Blev stöddig och mer våghalsig. Körde mitt på vägen (ingen trafik där, förutom jag) och tänkte att jag än en gång skulle "känna av" busskuren på andra sidan vägen en liten bit bort. Just som jag kände att: nu är jag i närheten, tog cykeln i och välte omkull mot trotoarkanten. Märk väl att det här var en sådan extra hög trottoarkant intill busskuren och alltså ingen fesmesig vanlig trottoarkant. Slog i vänster knä och tog emot med handen, men rev inte upp något sår som tur var.

Och det må jag säga, det var nog roligare förr när man ramlade omkring lite hejvilt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback