Tack Gud för vänliga schemaläggare!

Är det verkligen sant?

Vecka 12 är sista veckan i denna period (en period ska motsvara 10 veckor, och alltså en halv termin). Denna måndag vecka 12 skall jag infinna mig i tentasal och räkna utav bara den! Resten utav veckan är jag ledig.

Vecka 13 börjar alltså ny period, med två helt nya kurser; Ekologi och miljöeffekter 5p samt en CAD-kurs på 5p.
V13
08-12
Ti 10-12
On 10-16 (med en timmes lunch vid 12)
To 08-12
Fr Nada

Veckan efter det, v14 ser ungefär likadan ut. Enda skillnaden är placeringen på föreläsningarna, men ungefär samma antal timmar. Alltså: fem föreläsningar måndag till torsdag.

Vecka 15 (this is the good part!) har jag en (läs: 1) föreläsning. EN endaste liten föreläsning! På onsdagen. Samma sak med v16.

Vecka 17 har jag min första fredagsföreläsning på hela terminen hittills (tror jag). Sammanlagt fem föreläsningar onsdag-fredag.

Här efter är jag ledig måndagar och fredagar! Jippi! =)

Vecka 18: fyra stycken föreläsningar tis-tors. Tider? Tis och ons börjar klockan 13 och är två respektive fyra timmar långa. Torsdag mellan åtta och fem.

Okej. Vecka 19 (börjar du tröttna på att läsa om mitt schema än?) ser ut ungefär som 18, bortsett från att torsdagen slutar redan vid tolv.

V20 är en sån där go vecka igen, med en tre-timmarsföreläsning på torsdagen.
V21: En 5-timmars på tisdagen och en 3-timmars på onsdagen.

V22 är den sista veckan.
Dugga (mindre tenta/prov för den som inte vet)
Ti Föreläsningar mellan 9 och 16
On Kort föreläsning 13-14. Förmodligen för frågor.
To Nada
Fr Tenta

Därefter har jag sommarlov!

YAHOO!

Summa summarum:

10 veckor = 50 möjliga skoldagar.
Antal dagar med föreläsningar: 26
Antal lediga möjliga skoldagar: 24
10 veckor = 5 veckor

Genomsnittlig skoldag: 4 timmar
Ungefärlig tid i skolan denna period: 4 timmar * 26 dagar = 104 timmar
104 timmar / 8 timmar (en arbetsdag) = 13 arbetsdagar
10 veckor = 2 veckor

Jag ska alltså ha två veckor föreläsningar på tio veckor.
Det du!


Låt oss istället säga att genomsnittlig skoldag för mig är 6 timmar.
Ungefärlig tid i skolan denna period: 6 timmar * 26 dagar = 156 timmar
156 timmar / 8 timmar (en arbetsdag) = 19,5 arbetsdagar
10 veckor = 3 veckor

Tre veckor föreläsningar på tio veckor... Det är minsann inte fyskam det heller!


- - -

Tillägg:
Jag förmodar att lyckan är kort och att det "ploppar upp" fler föreläsningar allteftersom. Fan.
Låt oss glädjas åt stunden och slå en skål! (fast det tar vi imorgon, för ikväll är ingen partykväll för mig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback