Ja gud ja...

Björn Kjellman vann inte. Men det hade jag inte förväntat mig heller. Det är ingen catchy schlagerdänga, och hade antagligen inte tagit Sverige förbi i kvalkön.

Min andra favorit, Andreas Johnson, såg ju ut att vinna där ett tag. Men naaaaheeee. I Aftonbladet rasar folket och skuldbelägger både SVT och Telia för fusk, att de ska ha stängt av telefonslussarna.

Personligen är jag inte alls särskilt upprörd över att Carola vann. Det kan nog gå bra med hennes låt. Jag gillade aldrig Las Vegas-låten förra året (och det gick ju inte så bra för den) så jag hoppas bara på att Sverige ska komma på en sådan plats så vi slipper kvala in nästa år igen. Det är inte klass att behöva kvala in.

Jo, en sak tycker jag är tråkig. Och det var Carolas kristusmonogram på armen (som gick att torka bort). Är det inte meningen att Melodifestivalen vara religiöst obunden? Fast festivalen kanske tar avstånd i frågan och låter varje artist får svara för sig själv. Vad vet jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback