Sista tentan och avslutningen

Hade sista tentan för terminen igår. Jag hade förmodligen klarat den om jag brytt mig, men eftersom jag inte orkade sitta där i 5 timmar och kämpa ihop rätt svar när jag på omtentan kan göra mycket bättre ifrån mig (och få högre betyg?) så sket jag i det. Fick nog några småpoäng i alla fall. Så helt "nollad" är man ju inte.

Efteråt gick jag på stan med Ellen. Anna och Anna var också med en stund, men de ville käka hemma istället. Ellen och jag tog vår sushi-oskuld. Ganska gott. Frågan är bara hur man kan bli mätt på så lite mat.

Några timmar senare (gissa vad den här kvällen gick ut på?!) skulle vi äta med klassen på puben. Jag kände för vegitariskt, då jag just läst en hel del om hur stor energimängd (spannmål) som går åt att föda upp en ko jämfört med om vi skulle ha käkat spannmålet själva. Okej, jag vill inte käka spannmål - men vegetariskt.

När vi käkat upp gick majoriteten av klassen (Charlotta och Haris åkte lite tidigare) bort mot Rostadsparken där det tidigare hade varit SPIIK-grillning (vilket innebär att alla från alla institutioner är välkomna att komma och grilla på SPIIKs eminenta grill). Där befann sig även mina neighbörs. Vi drog hem för att vi skulle hämta mer att dricka, men råkade stanna på Gladan. För där var det fest!

Jenny blev fullast.

Skulle ha gått till Vallen, men orka stå i kö. Vi gick till KM istället. Tog en cider och pratade med bartendern. Han var trevlig. Tänkte att det kan ju vara till fördel om man lära känna personalen på alla olika ställen. Vi skojade med vakten i dörren också. Han var med trevlig. Så vi kan dra slutsatsen att på KM är de trevliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback