Om den rätta filen

Det har jag tänkt på, nu när jag har haft farfars bil ett tag. Är det en sjukdom? Ja, att folk gärna kör på fel fil.

Jag har haft körkort i snart 2 år, och har därigenom reglerna relativt färska (eller föråldrade?) i huvudet. När man kör i rondell bör man för tydlighetens skull ligga i rätt fil. Och signalera med blinkers. För när jag ser en bil på inre körbanan komma i antågande, utan att blinka åt mitt håll tänker jag att: ja, men nu kan man försöka köra ut lite lätt. Slinker därefter ut strax framför detta fordon, när jag plötsligt får samma bil framför min. Föraren insåg tydligen att han/hon visst skulle svänga höger just där. Yikes!

Ungefär samma scenario inträffade mer än en gång. Kanske bör påpeka än en gång - jag körde in i rondellen strax innan bilarna som ville svänga av (och då körde om mig), så ni inte tror jag är helt knasig som kör lite hur som helst.

Och när det gäller filbyte (fildelning?) blir jag lika skraj varje gång fordon i samma riktning som jag kör om, utan att blinka vare sig ut eller in. Vet hut, bilförare!

Road rage?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback