Även denna midsommar fungerade fint

Okej, fråga mig inte om rubriken. Den byggdes fram ur min hjärna (och ni vet väl hur den fungerar?).

Vi bodde på Gröndals camping i år (Grönhag förra året... usch). Jag och Ellen placerade oss först en bit utanför Köpingsvik, men det kom en gnällig gubbe och sa att han skulle bussa polisen på oss. Kanske inte ordagrannt just de orden, men i princip. Så vi la till oss på The Gladan-peeps tält. Med andra ord: Jag och Ellen sov i förtältet.

Röjde som ett as på torsdagen. Vi sprang omkring på alla campingar som fanns och konstaterade att vi tillhörde de äldre på området. Majoriteten av alla i Köpingsvik gick i gymnasiet. Det var ju trevligt. Eller?

Fredag var halvkylig när solen gick i moln. Det blåste ganska kallt. Annars en jättefin dag utan regn (IN YOUR FACE till alla nördar som fegade ur för att de trodde att det skulle bli regn!). Jag och Ellen blev lite uttråkade (hur kul är det att ligga och sola från klockan åtta på morgonen och resten av dagen?) så vi drog in till centrum (a k a gatan där de få saker som finns vid campingarna ligger). Hängde på Bomans i 30-40 minuter. Vi köpte inget. Kan numera den affären utan och innan. Efter det gick vi till konditorit bredvid och tog varsin muffins. Yum!

Sedan blev det kvällning, ännu en gång. Ellen och jag, som inte var lika förberedda med maten som alla de andra, gick återigen till Bomans för att shoppa något smaskigt. Jag kände för grillat, så det blev ett paket korv. Till efterrätt köpte jag en burk barnmat. Ellen lyxade till det riktigt ordentligt. Hon köpte barnmat till huvudrätt. Och så tog vi en varsin chipspåse.

Min efterrätt var inte så god som vi hade hoppats på. Därför slet vi bort etiketten och gick runt och bjöd alla som ville smaka. Jävla dumhuvuden det finns alltså! De flesta var misstänksamma och vägrade smaka, men det var några (dumhuvudena) som glatt svarade ja och svepte halva burken. Och spottade ut det igen. I en härlig mix med lite svordomar.  Ellen och jag skrattade!

Eftersom det hade varit en lång dag, beslöt vi (Ellen och jag) oss för att sova tidigt. Närmare bestämt innan kl 23.

Lördag - SOMMAR! For hem efter ett kort stopp (knappt ens det)  i Borgholm och sedan en stund i Kalmar. Slapp blåstest. Fram till Norrköping. Men eftersom det gått mer än 24 timmar sedan min sista klunk alkohol kände jag mig ganska säker på att det inte skulle visa något/tillräckligt lite. Jag blev godkänd. I år igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback