Snart är det lördag igen

Snart är det lördag igen. Om ganska exakt en vecka alltså. Då är jag i Stockholm. Måste ringa till morfar och säga det så att jag (förhoppningsvis) kan bo hos honom. Jag är värd lite semester just nu.

Totalt meningslös dag på jobbet. Det roligaste som hände var nog att jag möblerade om vid kassan.

Hela Finland var i butiken på en och samma gång. En dam pratade finska med mig. Jag, som inte förstod ett jota, sa snällt till henne att: jag talar inte finska. Hoppas hon förstod det. Och fattade hon inte vad jag sa, borde hon ha förstått det i alla fall eftersom jag antagligen såg totalt lost ut.

En annan finsk dam köpte fem elefantgem. Hennes väninna nöjde sig med ett. Egentligen är det bokmärken, men de ser ut som stora gem med en elefant längst upp. Ganska fula.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback