Politiskt korrekt?

Ehum ehum. Glöm det jag sa igår om att jag var (i hemlighet) kapitalist. Fick idag ett brev på posten ifrån det parti* jag råkade bli medlem i på en av Sveriges festivaler nu under sommaren (mina "fans" och vänner vet vilken). Och jävlar vad trött jag blev.

Vem vill ha propagandablad ifrån Sverige Demokraterna? Vem vill ha Jehovas vittnen knackandes på dörren? Precis. Varför ska man då, bara för att man är medlem i ett (ungdomsförbund i ett...) parti känna att man "vill" pracka på andra samma tro. För i mina ögon ligger politik och religion ganska nära varandra. Det ligger människor varmt om hjärtat och har stor slagkraft bland folk.

Jag diskuterar gärna politik och religion. Men helst utan att känna mig särskilt partipolitiskt bunden (varför gick jag med???) och troende. Om jag nu är ateistisk och (i folkmun) "politisk".

Kan garantera dig - jag kommer inte att pracka på dig varesig flygblad eller knacka dörr. Du får tro och tycka vad du vill. Dock garanterar jag icke, som ovan nämt, avhållsamhet ifrån politiska och religiösa diskussioner.

* Kan säga såhär: det är inte ett traditionellt kapitalisktiskt parti i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback