Och så blev det:

Jobba. Rebecca var snäll och jobbade min sista halvtimme så jag kunde ta den tidigare bussen.

Åka till huvudstaden. Tvåvåningståg, och jag fick sitta på ovanvåningen (yeay!!!).

Kom fram, och till morfar ganska sent. Mik och jag vandrade ifrån t-centralen till Gamla stan. Fick nyklar och COOP-kort av morfar. Mik var hungrig och ville äta. Jag skulle byta om till byxor (åkte i mina gula (!) mjukbrallor och tyckte inte att jag ville gå ut med dom) och utav bara farten blev Mik så inspirerad att hon bytte till klänning och sedan tillbaks till den outfit hon haft innan under tiden.

Vi hamnade på McDonk (fan, jag ville ju till nåt café - vad är det med Stockholm egentligen?). Mik fick som hon ville - vi gick till klubb Mera. Jag fick som jag ville - vi gick därifrån (ville inte betala för att gå in någonstans när jag inte var sugen). Hem - sov.

Vaknade toksent, och hela dagsplanneringen kapsejsade. Skulle gå på stan en stund innan jag, Sofie och Carro skulle bada. Det funkade inte så bra. Köpte ett cerat och nagellack. Precis vad jag INTE skulle köpa. Hann åtminstone in på Systemet (för första gången sedan maj pga Tysklandresan).

Badade på Fredshällsbadet. Riktigt mysigt!

Hem. Klä om. Fest. Laroy (?). McD. Hem.

Vaknade för tidigt, men somnade om. Gick en sväng på stan, m a o gick längs gatan i Gamla stan mot Drottninggatan och sedan till t-centralen. Köpte tågbiljett. Kändes inte kul att ha kölapp nr 471 när räknaren stod på 415. "Bara" 60 pers före mig. Men det gick ganska fort ändå. Tittade lite inne på Lush och Bok-shopen. Fick biljett och tog tunnelbanan till Gamla stan. Käkade lite. Sa hejdå till morfar och lämnade nyckeln (jävlar vad han är stolt över mig?).

Skönt att komma hem. En dag tidigare. Utan något särskilt inköpt. Och utan karusellåkande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback