Folk jag dissar, del 1

Jag tittade i min telefon idag, i kalendern på lite anteckningar och påminnelser jag gjort. För ett och ett halvt år sedan var jag i Motala. Känns som ännu längre sedan. Det var inget bra besök där, och har inga planer på att åka tillbaka. Vad finns i Motala som jag inte sett? Förmodligen inte särskilt mycket.

Det som hände var mest av ren tillfällighet. Antar jag. Fel människor på fel plats. Fel stämning och alldeles för mycket att dricka. För vissa (anm: "vissa" syftar inte på mig). Någon blev förvirrad och ville inte vara kvar. Någon blev ilsken och bitsk. Någon ville inte vara kvar. Okej, jag ville inte vara kvar. Jag ville nog åka därifrån innan jag satte mig på bussen dit.

Blev förvånad över att det "bara" var 1½ år sedan. Känns som så mycket längre tid. Men nu när jag tänker efter så var det faktiskt till min födelsedagsfest numero nitton som denna person ville komma. Och det var inte ömsesidigt. Motalabon fick inte komma. Blev pissed. Och sedan dess har vi inte hört. Bortsett från några gästboksinlägg på ett community. Som jag raderade ganska snabbt. Står inte ut med den här personen alls. Det enda jag har kvar ifrån personen är ett foto på mig i dennes lägenhet. Och that's all. Vi slutar där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback