Tre poäng är inte godkänt

Jag fick 3p på fysiktentan. Vad det betyder exakt är jag inte så säker på, då jag inte har poänggränserna i huvudet. Det var åtminstone inte godkänt, vilket betyder att jag ska få göra ännu en omtenta. Fysik är alltså inte mitt starka ämne. Jag undrar hur det kommer gå med den fysiktenta vi ska göra i mars på alla nya saker. Jag menar, klarar jag inte det "lätta" - varför ska jag då klara det svårare?

Okej, det känns skit! När jag hade gjort de två omtentor jag gjorde förra lördagen kändes allt jättebra. Jag tänkte att jag kanske t o m skulle kunna få en 4a (betyg, inte poäng) på matten och att jag var säkert godkänd (även om det kanske var på gränsen) på fysiken. Matten fick jag en 3a på (betyget alltså). Och på en fysikföreläsning vi hade häromdagen fick jag en "aha-upplevelse" och insåg att jag räknat fel på tentan några dagar innan.

"Det spelar ingen roll, du kan göra hur många omtentor som helst!". Ja, man kan göra hur många omtentor som helst, men frågan är hur många man pallar att göra, samtidigt som man har andra kurser att försöka fokusera på.

Jag bör nog ta detta resultat som en väckarklocka. Borde sätta mig ned med den fysik vi håller på med nu och räkna räkna räkna. Så jag får väl ta och göra det. Ända fram till klockan fyra, för då ska jag träna. Tack och lov.

Kommentarer
Postat av: A-K

Vad pluggar du till egentligen? Matte och fysik! Duktig flicka.. klart du klarar omtentan :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback