Lista nr sju

TIO FÖRSTA:
Första bästa kompis: Mikael, vår granne.
Första bil: Hade väl nån plastgrej som barn.
Första kärlek: Benny. På dagis.
Första husdjur: Hade en (flera) fisk som var min egen, tror jag döpte den till Ofelia? Något i den stilen i alla fall. Annars har min pappa alltid haft kor, samt när jag var mini hade vi både katter och hästar.
Första semester: Var på Öland.
Första jobb: Feriejobb för Söderköpings kommun - som gatumusikant.
Första köpta skiva: Hahaha! Det var nog The Corrs. Aldrig lyssnat på.
Första riktiga kärlek: Det måste vart Erik. Var kär i han jättelänge!
Första piercing: Öronhål i 12-årspresent.
Första konsert: Det som jag räknar med riktig konsert: Rockslottet med The Ark, Uggla och Håkan Hellström. Annars massa jultjafs, Mora Träsk och annan skit.

NIO SISTA:
Sista alkoholdrycken: Därikring sju-åttasnåret i söndagsmorse.
Sista bilfärd: För en stund sedan. Fick skjuts av mina Sif-kollegor från BBS till Teknikum.
Sista filmen du såg: Superman Returns (ÅÅÅH vad han är snygg!!!!!!)
Sista ringda telefonsamtal: Sista uppringda var Anna Passion.
Sista bubbelbadet: Förra jullovet i badhuset i Norrk.
Sista spelade cd: Julskiva.
Sista kyss: I måndags.
Sista gången du grät: Jaaa... Hade ett våldsamt böl för 1½ vecka sedan. Och då snackar vi VÅLDSAMT!
Sista måltiden: Frukostsmoothien. Sen har jag ätit en apelsin och några pepparkakor sedan dess.

ÅTTA HAR DU NÅGONSIN:
Dejtat en av dina bästa kompisar? Uuh..?
Blivit arresterad? Nej jag är en laglydig flicka... Eller?
Blivit kär vid första ögonkastet? Ett ord: Stålmannen.
Varit på tv? Jajjemän! Flera gånger till och med! Östnytt.
Fått ditt hjärta krossat? Mm... Inte roligt.
Sagt att du älskar någon utan att mena det? Nej.
Haft ett one night stand? Ett?
Busringt till nån? Oooh ja! Många.

SJU SAKER DU HAR PÅ DIG:
1. Stickad polotröja.
2. Linne.
3. Jeans.
4. Bh.
5. Trosor.
6. Ett hårspänne.
7. Ett hårspänne till.


SEX SAKER DU HAR GJORT IDAG:
1. Duschat.
2. Gjort en frukostsmoothie.
3. Fått skoskav.
4. Jobbat (och därigenom missat en föreläsning).
5. Varit på BBS (en del av Högskolan i Kalmar).
6. Gäspat.

FEM FAVORIT SAKER (UTAN INBÖRDES ORDNING):
1. Datorn.
2. Mobiltelefonen.
3. Afrikamaskerna (som är ifrån Indonesien).
4. Mitt sinne för dålig humor.
5. Mitt och Jennys radioprogram.

TRE VAL:
Svart eller vit? Combo? Okej. Just nu: svart.
Sommar eller vinter? Lite vinter skulle inte sitta helt fel.
Choklad eller chips? Chucklet.

TVÅ SAKER DU VILL GÖRA INNAN DU DÖR:
1. Föda barn.
2. Vandra jorden runt.

EN SAK DU ÅNGRAR:
1. Varför bry sig om att ägna tid till att ångra saker man gör? Försöker se framåt istället. Visst, jag hade gärna gått en annan utbildning på gymnasiet, men jag ångrar det inte. Till exempel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback