Jag är trött...

Jag är trött på att jag alltid försover mig. Och jag är trött på att missa (alla) föreläsningar. Och jag är trött på skolan. Och jag är trött på min stökiga lägenhet. Och jag är trött på det här jäkla skitvädret. Och jag är trött på att jag - istället för att ta tag i saker och ting - väntar på allt som ska hända sen.

Jag har tappat motivationen helt, och det enda jag gör är att se fram emot att åka hem över jul. Jag har ingen lust att plocka fram böckerna för att plugga, eftersom jag egentligen innerst inne redan har bestämt mig för att jag har redan gett upp. Jag längtar iväg till någonting annat, precis som jag alltid annars har gjort. Men det hjälper (nästan) aldrig. Jag vill bara inte inse det.

Jag vill att min räddning ska finnas någon annan stans - för det finns självklart ingen möjlighet att försöka hitta lösningen på alla problem på plats...

...fast samtidigt så vill jag ta fram mina böcker. Jag vill hitta motivationen igen, jag vill klara av och avsluta mina studier.

Jag vill så mycket, men orkar så lite. Jag tror att jag har dåligt med tid, men det har jag inte. Jag tar mig bara inte tiden att försöka.

Kommentarer
Postat av: josifin

nu har jag en ny mobil, och vi kan skicka saker till varandra via IR. HURRA!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback