Det är svårt...

Det är svårt att välja julklappar. Nästan lika svårt som att svara på frågan: Vad önskar du dig?

Vad önskar jag mig? Fred på jorden? Vädligt klyschigt kanske. En bättre värld? Antagligen för diffust. Det går att jämföras med nyårslöften som "detta år ska jag bli en bättre människa". Vadå bättre människa? Klart att man utvecklas och växer allteftersom tiden går. Men blir man verkligen bättre för det? Och vem bestämmer när du har blivit bättre? Nej. Det är ohållbart.

Sedan att truga ut det ur någon annan - vad önskar du dig? Vad är det för tokigheter. Vem tror att någon ska kunna svara på en fråga du inte kan svaret på? Okej, fine. Sure. Visst. Det finns proffs, det finns internet, det finns google och nationalencyklopedin. Men kan du slå upp din önskelista då?

Jag ska googla fram min. Det är hitech.

Off topic. Tanken var att jag skulle beklaga mig över hur fruktansvärt svårt det är med presenter. Måste vi ge bort massa saker jämt? Räcker det inte bara med en kram? Eller kanske ett hej? Är det överraskningen man vill åt kan man ju gömma sig och skrämma personen (dock ej att rekommendera för personer med svagt hjärta).

Åh. Skit också. Nu har jag inte kommit fram till någonting alls. Och ändå har jag suttit här och funderat i två timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback