Om pappa, del 4

Jag hämtade pappas bil i söndags. Skulle låna den för att köra hem grejer (och mig själv) till Kalmar. Redo att åka på en gång frågar han, när han är påväg till huset: ska du med in, eller?
Av bara farten säger jag ja, och plötsligt inser jag att det eventuellt var plannerat då Pi ursäktade sig för att hon lagat kyckling med Uncle Bens (det sa hon inte, men jag såg att det var det när vi åt) och inte hittat så många filéer så vi får ta fram lite köttbullar också att ha vid sidan av.

Blev kvar i ungefär två timmar. Det var mest de två som pratade, om vädret och jobbgrejer jag inte bryr mig ett dugg om. Jag fick frågor om skolan. Och när jag visade min telefon frågade de lite om den. Sedan talade vi om mitt jobb också, men det var inte långvarigt.

Fast vad vill jag prata om egentligen? Nåja. Kom till sak: vi har inget att prata om. Alla samtalsämnen är uttömda sedan länge och kvar finns bara upprepning och snack om vad som hänt de senaste dagarna. Det är tragiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback