Om pappa, del 3

Pappa har slutat betala till Josefin - för han visste inte om att hon inte slutat skolan än. Och de är sura på henne för att bilen kom tillbaka senare än de tänkt sig, trots att de inte bestämt när den skulle kommit tillbaka.

Varför han inte ringer försvarar han med att säga att jag (och Josefin) har en egen telefon och vet hur man gör för att ringa.

Förmodligen tycker vår far bättre om sin "nya" frus barn än oss. Jag har sagt att han gärna får komma och hälsa på mig i Kalmar varpå han frågade varför och sa: Det finns väl inget att göra i Kalmar? Hennes barn åker han gladeligen och hämtar i Malmö mitt i natten, hjälper att flytta samt betalar husrum och mat till dem (de brukar bo där ute).

Det är inte katastrof ifall han slutar ge mig pengar till hyran, jag klarar mig. Dock känns det inte 100% bra att hans föräldraansvar tydligen har sin ände vid Selma Lagerlöf och Carl von Linné.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback