Köksproblem

De har byggt om i våra kök hela sommaren. Nytt kök = nya skåp = nya hyllor. Jag har tagit mig en hylla jag gillar. Perfekt! Men...

Igår och i förrgår kom någon och märkte ut hyllor på våning ett och våning tre. Av någon anledning hoppade de över vår våning, vilket betyder att de förmodligen kommer komma hit imorgon. Fan säger jag då - min hylla kommer att tilldelas någon annan! Detta kan jag med säkerhet säga eftersom mitt rumsnummer äro i begynnelsen: rum nr 01 av 13. Eftersom man brukar börja räkna ifrån ett, och oftast börjar uppifrån kommer jag få sämsta hyllan någonsin - den längst upp.

Hur vet jag då detta? Jo, på våning ett och tre har personer med rumsnummer 01 tilldelats hyllan längst upp. Hur kul känns det på en skala?

Varför jag är så upprörd beror på att ifall de hade märkt ut våra hyllor idag eller igår hade vi kunnat pyssla om bland dessa INNAN våra nya grannar anländer. För lyckas jag inte flytta på min nummerlapp (busig) måste jag lösa det på annat sätt. Jag kan inte ha min hylla långt upp. Jag vägrar! I så fall ska jag ha ett helt skåp ovanför spisen.

Förstå min förtvivlan: jag lagar tonvis med mat och bakar som en galning - var ska jag ha alla mina ingredienser om inte i skafferiet? Och i lämplig arbetshöjd?
Kylskåp- och frysproblemet ska vi inte ens tala om...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback